info@angolakademia.hu | +36 20 358-9512
Hogyan válasszunk oktatót a vállalati tanfolyamokhoz?

Hogyan válasszunk oktatót a vállalati tanfolyamokhoz?

2018. augusztus 16. | Tanulás | Szerző: VIKI

  • Fontos a proaktív megközelítés. Ha éppen nem tervezünk tanfolyamot, akkor is érdemes összegyűjteni néhány helyi tanár elérhetőségét, tájékozódhatunk az óradíjakról vagy elkészíthetünk egy mintaszerződést a cégjogász segítségével. Nem kell majd mindent egyszerre csinálni, ha a közeljövőben valóban tanfolyamot szervezünk.
  • Igényfelmérés és szintfelmérés. Az igényeket (tanulási célok, képzés gyakorisága és időtartama, szaknyelv, stb.) minél pontosabban próbáljuk meghatározni, hiszen ajánlatot is csak ennek függvényében tudunk kérni. A szintfelmérést rábízhatjuk a tanfolyamvezető tanárra; vegyük figyelembe javaslatait a csoportok beosztásánál.
  • Ajánlatot mindig egy-egy konkrét képzésre kérjünk, és ne elégedjünk meg azzal, ha szimplán csak óradíjat közöl az oktató. Az ajánlat tartalmazza a következőket: szakmai bemutatkozás referenciákkal, a képzés óraszáma (összóraszám és heti lebontás), pedagógiai módszer rövid leírása, tankönyv és beszerzési költsége, egyéb szükséges eszközök (projektor, stb.), útiköltség (ha nincs beépítve az óradíjba), haladási ütemterv rövid leírása, számonkérés gyakorisága és jellege, képzés sikeres elvégzésének feltétele (jelenlét), képzés kimenete (belső vizsga vagy nyelvvizsga), esetleges folytatás lehetősége.
  • Személyes találkozás. Mindkét fél számára fontos, hogy a sokszor egy-két évig is tartó tanfolyam során az oktató és a cég képviselője hatékonyan és bizalmas légkörben tudjanak kommunikálni. Ne sajnáljuk tehát a havi-kéthavi rendszeres megbeszéléseket, mert sok múlhat azon, hogy mennyire tudunk együttműködni a külsős munkatárssal. Az oktató jobban elfogadja a vállalati értékeket és jobban magának érzi majd az oktatás sikerességét, ha tudja, hogy van egy kapcsolattartó személy, akire mindig lehet számítani.
  • Jelenlét / hiányzás. Sajnos a vállalati tanfolyamoknál elég gyakori, hogy a kezdeti nagy lelkesedés után a gyakran munkaidőben zajló képzésen nem mindenki vesz részt egyenlő intenzitással. Néhány hallgató egyre ritkábban és egyre kevesebb motivációval jár be órákra, majd hamarosan leszakad és nem fejezi be a tanfolyamot. Ez a helyzet természetesen kudarcélmény a hallgatónak, oktatónak és a cégnek egyaránt; nem is beszélve a képzés eredménytelenségéről. Átlagban akkor teljesíthető sikeresen egy nyelvtanfolyam, ha a hallgató az órák 80%-án jelen van. Ha ez egyes résztvevőknél nem garantált, próbáljunk a szerződésben kitérni arra, hogyan lehet a lemaradozó tanulókat felzárkóztatni (külön konzultáció, tömbösített órák alkalmas időpontban, stb.) Ez a megoldás természetesen mindenkitől nagyfokú rugalmasságot követel, és külön kompenzáció nélkül nem minden oktató hajlik erre.
  • Folyamatos visszajelzés a diákoktól. A képzés hatékonysága mindenki érdeke. A hallgatók visszajelzése alapján tájékozódhatunk arról, hogy mennyire érzik hasznosnak a tanultakat és mennyire elégedettek előrehaladásukkal.

 

Sikeres együttműködést és hatékony tanulást!

« Vissza az előző oldalra