Nyelvtanulás ovisokkal
Egy külföldi nyelviskolának dolgozva kaptam egy nagyon motiváló, de számomra új kihívást jelentő feladatot: nyelvoktatás óvodában. Ebben az intézményben rájöttek, hogy vannak ugyan angolul beszélő óvónők náluk, de az nem jelenti, hogy automatikusan tudnak angolt is tanítani. Ezért bízták ezt a feladatot egy nyelviskolára. Hogyan lehet 45 percig lekötni 25, 3-4 éves kisgyereket, akiknek az anyanyelvét nem beszélem? A jól átgondolt tanmeneten és a rendelkezésre álló sokféle eszközön, játékon és technikai berendezésen túl minden egyes órához átgondolt stratégiára volt szükség. Hogyan magyarázzam el a feladatokat? Mit csináljak, ha hirtelen az osztály több mint fele elkezd össze-vissza futkározni? A megoldást valóban a jól megtervezett játékos feladatok jelentették, ahol nemhogy alkalom nyílik szaladgálni, de szinte alig lehet / kell leülni. A legjobb értékelést maguk a gyerekek állították ki, amikor karácsony környékén így köszöntek a folyósón: Hello, how are you today?